چطور یک مهمان نمونه در Couchsurfing باشیم؟ (بخش دوم)
چطور یک مهمان نمونه در Couchsurfing باشیم؟ (بخش دوم)Reviewed by ananayis on Sep 21Rating: 4.5چطور یک مهمان نمونه در Couchsurfing باشیم؟ (بخش دوم)در قسمت قبلی این مقاله نکاتی در مورد برنامه ریزی برای اقامت مطرح شد. در این بخش نکاتی که شما برای لذت بردن از سفر نیاز دارید اجمالا بررسی می شود.

در قسمت قبلی این مقاله نکاتی در مورد برنامه ریزی برای اقامت مطرح شد. در این بخش نکاتی که شما باید رعایت کنید تا به عنوان مهمان نمونه در Couchsurfing شناخته شوید، اجمالا بررسی می شود.

بخش دوم- ساختن یک تجربه ی لذت بخش

مهمان

1- چیزی با میزبان خود به اشتراک بگذارید. بخشی از سرگرمی شناختن میزبان شماست. یک هدیه کوچک، قدردانی شما را نشان می دهد و می تواند یک مکالمه گرم را باز کند، به ویژه اگر این یک یادگاری جالب از شهر محل سکونت یا آخرین مکانی است که شما بازدید کرده اید. حتی بهتر است، هدیه تجربه ای باشد که به عنوان مهمان به  اشتراک می گزارید:
مهارت های خود را به اشتراک بگذارید. بسیاری از couchsurfers با یک ابزار موسیقی و یا یک کیت کوچک طراحی سفر می کنند. دیگران برای کمک به تعمیرات اساسی خانه، پروژه های صنایع دستی یا باغبانی کمک می کنند.
چیز دیگری را آموزش دهید. این می تواند یک آهنگ، یک سنت تعطیلات در محل اقامت شما، مشاوره ورزشی، و یا یکی از مهارت های ذکر شده در بالا باشد. اگر زبان دیگری را می دانید و میزبان شما مایل به یادگیری به نظر می رسد، چند کلمه به او یاد بدهید.

Be-a-Great-Couchsurfer-2

2- داستان هایی برای میزبان تعریف کنید. در مورد مکان هایی که سفر کرده اید، از آداب و رسوم و یا فقط داستان های زندگی خود صحبت کنید. از میزبان خود در مورد جامعه محلی، تاریخ آن و زندگی در آنجا بپرسید. تبادل اطلاعات شخصی و محلی بخشی است که couchsurfing را از اقامت در هتل برای مهمان جدا می کند.

Be-a-Great-Couchsurfer-3

3- به قوانین خانه احترام بگذارید. بهترین کار پیروی از دستورالعمل هایی است که میزبان به شما می دهد، از قبیل ورودی برای استفاده و چه زمانی باید سر و صدا را پایین بیاورید. به عادات میزبان خود توجه کنید و در صورت لزوم آنها را تقلید کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مردم کفش خود را جلوی در ورودی درمی آورند و ممکن است فکر کنند که نیازی به یادآوری این موضوع به مهمانان نیست.
هنگام اشتباه، از سؤال کردن یا عذرخواهی دریغ نکنید. یک نگرش مثبت به سمت از بین رفتن لغزش های جزئی ادامه می یابد.

Be-a-Great-Couchsurfer-4

4- به میزبان غذا تعارف کنید. غذا یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن تجارب لذت بخش و معرفی یکپارچه به فرهنگ های مربوطه است. اگر می توانید غذا طبخ کنید، پیشنهاد دهید این کار را در خانه میزبان خود انجام دهید و نتایج را با میزبان خود به اشتراک بگذارید. اگر نمیتوانید غذا طبخ کنید یا میزبان شما با این ایده موفق نیست، پیشنهاد کنید که با هم برای یک وعده غذا به رستوران بروید. اگر زمان برای صرف یک وعده غذایی با هم وجود نداشته باشد یا هزینه یک رستوران بیشتر از بودجه شما قرارباشد، یک خوردنی کوچک از خانه یا نانوایی را پیشنهاد کنید.
اگر میزبان شما نیز آشپزی می کند، پیشنهاد دهید که این دستور را به او یاد دهید.

Be-a-Great-Couchsurfer-5

5- انعطاف پذیر و صبور باشید. اگر میزبان شما نمی تواند در طول روز به شما اجازه ورود دهد، زمانی که او به منزل می رسد را بپرسید، و سپس برای یک بعد از ظهر برای خودتان برنامه دیگری را بیابید.
شاد بودن، شور و شوق داشتن و قدردانی از مهمان نوازی میزبانتان هیچ هزینه ای ندارد و می تواند تفاوت زیادی در شناختی که میزبان از شما پیدا می کند و رفتار او با شما داشته باشد.

Be-a-Great-Couchsurfer-6

6- در ارتباط بمانید. به میزبانتان اطلاع دهید که چه زمانی از گردش برمیگردید و اگر برنامه شما تغییر کرد به او اطلاع دهید.

Be-a-Great-Couchsurfer-7

7- برای کمک به کارهای خانه پیشنهاد کمک دهید. دست کم مکانی که خودتان اقامت کرده اید را تمیز کنید و پس از صرف غذا پیشنهاد دهید که ظرف ها را بشویید. اگر میزبان شما معمولا مشغول است یا برای کار به بیرون می رود، انجام برخی کارهای خانه و یا باغبانی هم ممکن است یک فرصت خوب برای برقراری ارتباط باشد.

بخش سوم- پایان سفر

Be-a-Great-Couchsurfer-8

1- مکان اقامت خود را تمیز کنید. از میزبان درخواست مواد تمیز کننده مناسب کنید. اگر میزبان شما یک بالش، پتو، یک حوله یا یک تشک را در اختیار شما گذاشته بود، بپرسید که آنها را کجا قرار دهید. تمام اقلامی را که قرض گرفته اید بازگردانید.
هیچ چیزی به غیر از هدیه را رها نکنید. تمام زباله های خود را بیرون ببرید.

Be-a-Great-Couchsurfer-9

2- نظر خود را در مورد میزبان ثبت کنید. اگر زمان خوبی سپری کرده اید، بگوئید. یک نظر خوب به میزبان شما کمک می کند تا مهمان هایی را پیدا کند که با منافع و نگرش او منطبق باشد. برای توصیف تجربه خود با میزبان، از پروفایل میزبان بازدید کنید و روی نماد سه نقطه کلیک کنید، سپس عنوان «مرجع نوشتاری» را انتخاب کنید.
یک نظر صادقانه بنویسید که نگرش میزبان شما را مشخص می کند، به علاوه چند چیز خاص که میزبان شما به وسیله آن سفر شما را به یاد ماندنی (و یا غیر قابل تحمل) ساخت، بنویسید. هر چیزی که تعجب آور است را ذکر کنید، حتی اگر مطلوب باشد؛ دیگر خوانندگان از این که از پیش مطلع شده اند، قدردان خواهند شد.

Be-a-Great-Couchsurfer-10

3- در تماس بمانید. تمام میزبان ها و مهمان ها با هم دوست نمی شوند، اما اگر دوستان خوبی را پیدا کرده اید، اطلاعات شبکه های اجتماعی و ایمیل را با هم مبادله کنید. هر چند از گاهی پیامی بفرستید و به میزبانتان اطلاع دهید که بقیه سفر شما چگونه است.