آشنایی با کلاس پرواز اکونومیک
آشنایی با کلاس پرواز اکونومیکReviewed by مدیر سایت on May 25Rating: 4.5

زمانی که برای سفر خارجی اقدام می‌کنید، با انواع کلاس‌های پرواز آشنا می‌شوید. یکی از این کلاس‌های اکونومی یا اقتصادی هستند. این نوع از شیوه سفر که به صرفه هم هست، نوعی از سفر هست که با هواپیما، قطار و تعدادی از کشتی‌ها با قیمت مناسب انجام می‌گیرد.

مسافرانی که برای پروازهای اکونومیک برنامه ریزی می‌کنند باید بدانند که حق انتخاب زیادی برای مطالعه مجلات و روزنامه‌ها ندارند، البته از بسیاری از امکاناتی نظیر مانیتور و هدفون برای مشاهده فیلم و گوش دادن به موزیک برخوردارند، اما در تغییر برنامه‌ها دستشان باز نیست. در پروازهای تفریحی بیشتر صندلی‌ها به پروازهای اکونومیک اختصاص دارند.

از قابلیت‌های این نوع پرواز باید به داشتن پذیرایی مناسب نام برد. البته در برخی از موارد باید برای تهیه نوشیدنی و غذا هزینه صرف کرد. با این حال این نوع از پرواز برای مسافرت‌های تفریحی داخلی، سفرهای کوتاه خارجی و بازدیدهای کاری بسیار مناسب است.

شرکت‌های هواپیمایی مختلف مانند ماهان، ایران ایر و سایر لاین‌های هواپیمایی دارای خطوطی با کلاس اکونومیک هستند.

زیر مجموعه های کلاس های پرواز اکونومی شامل موارد زیر هستند:

 
S   :  Economy/Coach

Y  :   Economy/Coach

B  :   Economy/Coach Discounted

H  :   Economy/Coach Discounted

K :    Economy/Coach Discounted

L :    Economy/Coach Discounted

M:   Economy/Coach Discounted

N :   Economy/Coach Discounted

Q :   Economy/Coach Discounted

T  :   Economy/Coach Discounted

V :   Economy/Coach Discounted

X :   Economy/Coach Discounted

سایر کلاسهای پرواز را می‌توان کلاس تجاری و فرست کلاس را معرفی کرد. برای تهیه هر یک از بلیط های پرواز خارجی می‌توانید از شرکت‌های کارگزاری در این زمینه استفاده کنید. ارزان سفر مجری پرداخت‌های مسافرتی شما را در تهیه خرید بلیط پروازهای خارجی، رزرو هتل های خارجی،  بیمه مسافرتی، خرید بلیط قطار خارجی یاری خواهد کرد.