میزبانی در Couchsurfing
میزبانی در CouchsurfingReviewed by ananayis on Aug 22Rating: 4.0میزبانی در Couchsurfing میزبانی در Couchsurfing

سایت Couchsurfing برای دسترسی به محل اقامت در زمانی که شما نیاز دارید، طراحی شده است.  همین طور زمانی که شما اتاق اضافی دارید می توانید اجازه دهید تا کسی از آن استفاده کند. ممکن است عجیب به نظر برسد که شما خانه خود را به روی یک غریبه از اینترنت باز کنید، اما در نظر بگیرید که در این صورت می توانید با مردمی از سراسر جهان آشنا شوید. علاوه بر این، بسیاری از مهمانان دلپذیر و باملاحضه هستند. مراحلی که در زیر آمده است، توضیح مقدماتی برای آشنایی برا شرایط و چگونگی میزبانی در Couchsurfing می باشد.

میزبانی در Couchsurfing

1- مکانی را برای قرار دادن یک مهمان یا حتی دو نفر در نظر بگیرید. این برنامه “couchsurfing” نامیده می شود زیرا شما به یک اتاق مجزا اختصاصی برای میزبانی نیاز ندارید. حتی یک کاناپه هم کافی خواهد بود. شما فقط به یک تشک یا تشک بادی و یک نقطه در اتاق نشیمن برای میزبانی در Couchsurfing نیاز خواهید داشت. برخی از couchsurfers حتی انتخاب می کنند که با استفاده از وسایل کمپینگ سفر کنند، و ممکن است مایل باشند که یک چادر در حیاط پشتی برپا کنند.

Host-on-Couchsurfing-2

2- از سایت Couchsurfing بازدید کنید و گزینه “میزبان مسافر” یا “Host a traveler” را در گوشه بالا سمت چپ منو کلیک کنید.

Host-on-Couchsurfing-3

3- روی گزینه ای که می پرسد “شما می توانید میزبانی کنید؟” یا “؟Can you host” کلیک کنید.

Host-on-Couchsurfing-4

4-گزینه “بله” را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که فقط می خواهید میزبان باشید یا اینکه قصد سفر هم دارید.

Host-on-Couchsurfing-5

5- تاریخ ها و زمان هایی را که می توانید میزبانی کنید را انتخاب کنید و برای یافتن مهمان، روی «جستجو» کلیک کنید. اگر کسی را پیدا نکردید، پارامتر جستجوی خود را وسیعتر کنید یا یک شهر بزرگتر را انتخاب کنید.

Host-on-Couchsurfing-6

6- پروفایل کاربری بسازید. یک تصویر از خودتان آپلود کنید و کمی درباره خودتان توضیح دهید. اگر دیگران بدانند که چه انتظاری از شما داشته باشند نگرانی های آنها را کم می کند.

Host-on-Couchsurfing-7

7- صبر کنید تا مردم به شما نزدیک شوند. بسته به اینکه محبوبیت منطقه شما برای بازدیدکنندگان چقدر است، شما ممکن است درخواست هایی را فورا دریافت کنید یا ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به شما درخواستی مبنی بر میزبانی در Couchsurfing ارسال شود.

Host-on-Couchsurfing-8

8- به نوبت، به ایمیل های خودکار ارسال شده از وب سایت couchsurfing پاسخ دهید، که لیستی از درخواست میزبانی در منطقه شما تهیه می کند.

Host-on-Couchsurfing-9

9- هنگامی که درخواستی دریافت کردید، به آن پاسخ دهید. ارتباطات خوب می تواند همه چیز را برای شما و مهمانان شما آسان تر کند.
با مهمان خود هماهنگ کنید که چه زمانی خواهد رسید، چه مدت خواهد ماند، و چه زمانی رسیدن او برای شما بهتر است به طوری که شما زمان داشته باشید تا اطراف را نشان دهید.
هنگامی که از میزبانی یک شخص خاص اطمینان حاصل کردید، موقعیت و دستورالعمل های خود را به او بدهید. (بسیاری از couchsurfers چندین درخواست برای یک منطقه خاص ارسال می کنند، زیرا که همیشه همه گزینه ها در دسترس نیست.)
شماره تلفن ها را مبادله کنید. یک تماس یا متن می تواند قرار را مستقیما تنظیم کند. اگر شخصی گم شد یا دیر کرد.
دستورالعمل خاص را مشخص کنید، مثلا اگر شما نیاز دارید که آنها قبل از ورود تماس بگیرند، از طریق یک درب جانبی وارد شوند، یا از یک حیوان اجتناب کنند، حتما این موضوعات را به مهمانان گوشزد کنید.

Host-on-Couchsurfing-10

10- اگر شما نیاز به یک یادآوری مجدد دارید، ورود مهمان را در تقویم خود وارد کنید. وب سایت Couchsurfing یک یا دو روز قبل از ورود فرد یک یادآوری ارسال می کند.

Host-on-Couchsurfing-11

11- با مهمان خود ملاقات کنید. زمانی که اطلاع داده اید در خانه (یا در نقطه مورد توافق) حاضر خواهید بود، حتما حضور داشته باشید. couchsurfer شما احتمالا مسافر است، بنابراین سعی کنید سفر او را ساده تر کنید، نه سخت تر. سعی کنید صبور باشید و در تماس باشید، اگر مهمان به موقع نرسید. ممکن است در ترافیک گیر کرده باشد و یا پروازش به تأخیر افتاده باشد.

Host-on-Couchsurfing-12

12- محل اقامت را به مهمان نشان دهید. مشخص کنید کجا خواهد خوابید، و از کدام حمام باید استفاده کند. حمام، حوله و هر بالش، ملحفه یا پتو را که می خواهید از آنها استفاده کند، ارائه دهید. به یاد داشته باشید که couchsurfer شما ممکن است از سفر یا پرواز خسته باشد.

میزبانی در Couchsurfing

13- در مورد منطقه خود به مهمانتان توضیح دهید. این توضیحات ضروری نیست ولی یک راه عالی است که مهمانتان بتواند شما و منطقه را بشناسد.
شما ممکن است بهترین منبع مهمانتان برای سفرهای منطقه ای، معرفی رستوران های نزدیک خوب و یا شناسایی بهترین (و بدترین) مکان ها برای گردش هنگامی که آنها در شهر هستند، باشید.
در مورد فرهنگ منطقه خود به مهمانتان به خصوص اگر از کشور خیلی دوری آمده است، توضیح دهید.
اگر هر دو علاقه مند هستند، همراه مهمانتان به بازدید بروید. به این صورت فرصتی برای راهنمایی تور و یا بازدید از منطقه خواهید داشت.