آموزش نحوه ی خرید از windowsphone store

برای خرید application و Game برای گوشی های هوشمندی که سیستم عامل آن ها windows می باشد، نیاز به ایجاد یک اکانت در Microsoft و یا هرکدام از زیرمجموعه های آن مانند outlook می باشد. 

WindowsPhoneStore1

شکل 1 : ایجاد اکانت

پس از ساخت اکانت و لاگین در windowsphone.com در قسمت Apps+Games می توانید لیست برنامه هایی را که برای این سیستم عامل طراحی شده و در دسته های گوناگون طبقه بندی شده اند مشاهده نمایید. 

WindowsPhoneStore2

شکل 2 : ورود به سایت windowsphone

WindowsPhoneStore3

شکل 3 : مشاهده دسته بندی برنامه ها

به طور کلی برای دانلود نرم افزارهای دلخواهتان در گوشی ها و تبلت های با سیستم عامل ویندوز، تنظیم کشور شما در بخش region نباید ایران باشد و برای دانلود نرم افزارهای رایگان، نیازی به تغییر ip اینترنت خود ندارید. اما به هنگام خرید، چه از طریق گوشی و چه از طریق لب تاپ و pc، باید علاوه بر تغییر نام کشور محل سکونت خود، از ip غیر ایران نیز استفاده نمایید. اگر هنگام خرید ip شما ایران باشد ویا در قسمت region تلفن همراه خود ایران را انتخاب کرده باشید، با پیغام زیر روبرو خواهید شد. 

WindowsPhoneStore4

شکل 4 : پیام خطا برای انتخاب ایران در قسمت region

پس از انتخاب نرم افزار مورد علاقه ی خود، در صفحه ی بعدی با زدن دکمه ی buy به صفحه ی خرید با استفاده از credit card و یا دیگر روش های پرداخت هدایت می شوید. 

WindowsPhoneStore5

شکل 5 : انتخاب نرم افزار مربوطه

WindowsPhoneStore6

شکل 6 : انتخاب دکمه buy

در این صفحه اطلاعات ویزاکارت را وارد نموده و سپس در قسمت billing address و additional information نیز اطلاعات لازم را وارد مینمایید. 

WindowsPhoneStore7

شکل 7 :فرم اطلاعات مربوط به خرید

نکته ای که در اینجا شایان ذکر است این که در این قسمت علاوه بر اینکه ip شما باید غیر از ایران باشد، آدرس ها نیز باید در ایالات متحده باشد! و آدرس های عمارات نیز پاسخگو نیستند. 

WindowsPhoneStore8

شکل 8 : تکمیل فرم

یک نمومه ی آن در اینجا آورده شده است. 

WindowsPhoneStore9

شکل 9 : نمونه اطلاعات تکمیل شده

در آخرین صفحه قبل از پرداخت، یک تایید نهایی از شما گرفته می شود و اگر همه چیز درست باشد، پیغام تبریک برای خرید موفق را مشاهده خواهید کرد و یک ایمیل تایید پرداخت نیز برای شما ارسال خواهد شد. 

شکل 10 : تایید اطلاعات

WindowsPhoneStore11

شکل 11 : مشاهده صفحه تبریک برای خرید موفق

WindowsPhoneStore12

شکل 12 : پیام تبریک برای خرید موفق

در این زمان اگر تلفن همراه شما، که البته با اکانت شما set شده است به wifi ویا به طور کلی به اینترنت مفصل باشد، به طور خودکار برنامه شروع به دانلود و سپس نصب میکند و اگر به اینترنت متصل نباشد، لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد که با باز کردن این لینک در کوشی خود، به صفحه ی دانلود برنامه هدایت می شوید. در این حالت دو گزینه برای شما موجود است. Buy و try. که با زدن دکمه ی buy و بدون نیاز به وارد کردن دوباره ی اطلاعات ویزاکارت، دانلود برنامه در گوشی شما شروع خواهد شد. 

WindowsPhoneStore13

شکل 13 : نصب برنامه

WindowsPhoneStore14

شکل 14 : لینک دانلود

ضمنا تمامی این مراحل را با خود گوشی نیز می توانید انجام دهید. و نکته ی آخر اینکه، این سایت نیز همانند دیگر سایت های فروش اپلیکیشن های تلفن های همراه، اطلاعات کارت هایی که پرداخت با آنها انجام شده را ذخیره میکند و برای خریدهای بعدی استفاده می نماید. که البته با یک روند تقریبا طولانی می توانید این اطلاعات را از اکانت خود پاک نمایید.

کلمات کلیدی :

پی پال,پی پل ,ویزا کارت ,وقت سفارت ,خريد از آمازون ,پرداخت ارزي ,پرداخت دلاري