پیشگیری از آنفولانزا در هنگام پرواز
پیشگیری از آنفولانزا در هنگام پروازReviewed by ananayis on Sep 26Rating: 4.5پیشگیری از آنفولانزا در هنگام پروازاز آغاز تابستان سال 2009، آنفلوآنزای خوکی یک نگرانی بزرگ در سطح جهانی بوده است. با توجه به پدیده رشد سويه H1N1 آنفولانزا، همیشه بهتر است حداقل یك پیش آگاهی از چگونگی كاهش شانس ابتلا به بیماری آنفولانزا در مسافرت داشته باشید.

از آغاز تابستان سال 2009، آنفلوآنزای خوکی یک نگرانی بزرگ در سطح جهانی بوده است. با توجه به پدیده رشد سويه H1N1 آنفولانزا، همیشه بهتر است حداقل یك پیش آگاهی از چگونگی كاهش شانس ابتلا به بیماری آنفولانزا در مسافرت داشته باشید.

آنفولانزا

1- حقایق را بدانید. این ویروس آنفلوآنزای خوکی نامیده می شود زیرا از لحاظ فیزیولوژیکی به خوک ها وابسته است و خطر ابتلا به آن از طریق مصرف گوشت خوک وجود ندارد. این بیماری نوعی از بیماری نیست که تا زمانی که نابغه ها درمان آن را پیدا کنند، با شما باقی بماند، اگر چه آنفولانزا می تواند مدت زمانی ادامه داشته باشد. در پرواز بین المللی، نگرانی اصلی شما این است که چگونه آن در بین انسان ها پخش می شود: هر کس که آلوده است، هر بار که سرفه، عطسه یا صحبت می کند، ذراتی را از بدنش خارج می کند؛ هر کسی که در تماس مستقیم یا نزدیک به فرد بیمار باشد ممکن است از طریق تنفس یا دست زدن به دهان، بینی یا چشم، به خصوص پس از دست زدن به سطح آلوده، درگیر بیماری شود.

Avoid-Swine-Flu-on-an-International-Flight-2

2- هرچه نیاز دارید را همراه داشته باشید. ضدعفونی کننده دست، دستمال ضدعفونی کننده و دستمال چیزهایی واقعا خوبی هستند که هنگام پرواز به همراه داشته باشید. مفید بودن ماسک های صورت بستگی به شرایط بسیاری دارد. شما می توانید نیت خود را اگر با دست های کثیف به چشمهایتان دست بزنید، از بین ببرید.

Avoid-Swine-Flu-on-an-International-Flight-3

3- عادت های خوب را در خودتان تقویت کنید. یک شستشوی معمولی 30 ثانیه ای با آب گرم و صابون مخصوصا پس از آنکه به کناره های پله برقی یا شمارنده ها در فرودگاه دست زده اید، ضروری است. آب زیادی مصرف کنید، زندگی سالم داشته باشید و سرموقع بخوابید. به طور کلی نظافت را رعایت کنید و سطح وسایل عمومی را تا حد امکان لمس نکنید. خانواده و فرزندانتان عادت های مشابهی را یاد می گیرند.

Avoid-Swine-Flu-on-an-International-Flight-4

4- علائم هشدار دهنده را در نظر بگیرید. در آنفلوانزای خوکی، تب یکی از علائم بزرگ است. از تماس نزدیک با کسی که به نظر می رسد خسته، ضعیف و یا عرق کردن است و یا سرفه می کند، اجتناب کنید. اگر شما در کنار کسی که فکر می کنید بیمار است نشسته اید، مودبانه درخواست تغییر مکان را بدهید.

Avoid-Swine-Flu-on-an-International-Flight-5

5- تهویه احتمال بیمار شدن شما را كاهش می دهد، به این معنی كه از جمعیت (در فرودگاه) اجتناب كنید.

Avoid-Swine-Flu-on-an-International-Flight-6

6- اگر مجبور نشدید از مجلات پرواز در جیب صندلی خود استفاده نکنید.

Avoid-Swine-Flu-on-an-International-Flight-7

7- هواپیما بین پرواز ها نظافت می شود، اما شما می توانید، منطقه خود را پاک کنید.

Avoid-Swine-Flu-on-an-International-Flight-8

8- مرتب دست های خود را بشویید.