سیستم مزایده خودکار eBay
سیستم مزایده خودکار eBayReviewed by ananayis on Oct 29Rating: 4.5سیستم مزایده خودکار eBay

سیستم مزایده خودکار eBay برای هر نوع حراج در دسترس است. از طریق سیستم مزایده خودکار eBay به طور خودکار از طرف خریدار در برابر سایرین پیشنهاد ارائه می دهد. این به خریداران اجازه می دهد که در هر زمان بالاترین پیشنهاد را داشته باشند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که آنها هرگز بیش از حد مورد نیاز پرداخت نمی کنند.
برای استفاده از پیشنهادات خودکار، حداکثر قیمت مطلق را پیشنهاد کنید که مایل به پرداخت آن هستید.
اگر حداکثر مبلغی که وارد کردید بالاتر از قیمت های ثبت شده توسط هر شخص دیگری تاکنون باشد، شما به بالاترین پیشنهاد دهنده تبدیل می شوند. بالابرنده حراج پیشنهاد شما را در جواب سایر پیشنهادها پله به پله بالا می برد. اما بالاتر از حداکثر قیمتی که وارد کرده اید، پیشنهادی ارائه نمی دهد.
اگر حداکثر پیشنهاد شما بالاترین پیشنهاد نباشد، eBay پیشنهاد شما را ثبت می کند، و همچنان در مقابل پیشنهاد طرف مقابل پیشنهاد می دهد، ولی ممکن است شما برنده این مزایده نباشید.
eBay همچنان به صورت اتوماتیک از طرف هر کدام از طرفین تا حداکثر قیمتی که وارد کرده اند تا پایان زمان مزایده پیشنهاد می کند.

سیستم مزایده خودکار eBa2

یک سناریوی پیش فرض برای سیستم مزایده خودکار eBay
سناریو زیر کمک می کند تا نشان دهد که چگونه سیستم پیشنهاد قیمت eBay کار می کند:

شروع
فروشنده، رادیو را برای فروش در eBay از طریق حراج فهرست می کند، حداقل پیشنهاد شروع قیمت 1 دلار و مدت زمان حراج 5 روز است.

روز اول
پیشنهاد فعلی (عمومی): – ؛ حداقل پیشنهاد بعدی: $ 1؛ حداکثر: –
اولین پیشنهاد از جک است که حداکثر قیمت 10 دلار را با قیمت حداقل 1 دلار پیشنهاد می کند. از آنجا که هیچ داوطلب دیگری وجود ندارد، eBay حداقل 1 دلار را از طرف جک پیشنهاد می کند و برای هر پیشنهاد جدید مبلغ به 1.25 دلار تغییر می کند – پیشنهاد فعلی 1 دلار به اضافه افزایش 0.25 دلار.

روز دوم
پیشنهاد فعلی: $ 1؛ حداقل پیشنهاد بعدی: 1.25 دلار؛ حداکثر: جک، تا 10 دلار.
پیشنهاد دوم از جیلی است که قیمت 1.25 دلار را ارائه می دهد. از آنجا که جک حداکثر 10 دلار پیشنهاد داده بود، eBay فورا 1،50 دلار از طرف جک پیشنهاد می کند (1.25 دلار به اضافه یک افزایش) و حداقل به 1.75 دلار (1.50 دلار به اضافه یک افزایش) تغییر می کند.

روز سوم
پیشنهاد فعلی: 1.50 دلار؛ حداقل پیشنهاد بعدی: 1.75 دلار؛ حداکثر: جک، تا 10 دلار.
جیل دوباره تلاش می کند، قیمت 1.75 دلار. حداکثر جک هنوز بالاتر است، بنابراین eBay بلافاصله از جانب او درخواست می کند و حداقل بر اساس آن مجددا تنظیم می شود.

روز چهارم
پیشنهاد فعلی: $ 2؛ حداقل پیشنهاد بعدی: 2.25 دلار؛ حداکثر: جک، تا 10 دلار.
جیل برای چهارمین بار تلاش می کند، قیمت 16.50 دلار را پیشنهاد می کند. این قیمت بالاتر از حداکثر جک است، بنابراین eBay پیشنهاد فعلی را به 10.50 دلار (حداکثر جک + یک پله افزایش) تغییر می دهد. جیل در حال حاضر بالاترین پیشنهاد را دارد و eBay به طور خودکار از طرف او پیشنهاد می دهد.

روز پنجم
پیشنهاد فعلی: 10.50 دلار؛ حداقل پیشنهاد بعدی: 11 دلار؛ حداکثر: جیل، تا 16.50 دلار.
در آخرین لحظات حراج، یک پیشنهاد جدید به نام تد حداقل 11 دلار را پیشنهاد می کند. eBay به طور خودکار از طرف جیلی بیش از 11 دلار پیشنهاد می کند.

پایان
برنده پیشنهاد: جیل با 11.50 دلار؛
حراج پس از دقیقا پنج روز به پایان می رسد. جیل بالاترین پیشنهاد دهنده است و برنده است با قیمت 16.50 دلار (حداکثر قیمت پیشنهادی)، بلکه برای 11.50 دلار (یک درجه افزایش بالاتر از پیشنهاد نزدیکترین رقیبش). سپس جیل مبلغ را به فروشنده پرداخت می کند و فروشنده هم رادیو را برای او ارسال می کند.

سیستم مزایده خودکار eBay-1

در مثال بالا، دو داوطلب (Jill در دو مورد و Ted در یک مورد) متوجه شدند که بلافاصله پیشنهاد بالاتر از آنها ثبت شده است. زیرا eBay به طور خودکار از طرف سایرین پیشنهاد ثبت می کرده است.
از سوی دیگر به لطف سیستم مزایده خودکار eBay ، جیل توانست در حراج با مبلغ 11.50 دلار برنده شود، نه با مبلغ 16.50