در چین رونمایی می شود رقیب بیت کوین
در چین رونمایی می شود رقیب بیت کوینReviewed by مدیر سایت on Apr 23Rating: 4.0رقیب بیت کوین در چین رونمایی می شود

دومین صندوق جهانی ارزهای دیجیتال در راه است

یک صندوق جهانی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با هدف افزایش تقاضا برای دارایی های مجازی و تراکنش های آنی برون مرزی راه اندازی شد.

به گزارش رویترز ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین معمولا توسط توسعه دهندگان آن کنترل می شوند و در بین اعضای جوامع مجازی مورد استفاده قرار می گیرند. سرمایه این بازار در 12 ماه گذشته با 260 درصد افزایش به حدود 30 میلیارد دلار رسید و در سال جاری تاکنون بیش از 60 درصد افزایش یافته است. از این رو در یک سال گذشته صندوق های ارز دیجیتال متعددی مثل “پولی چین کپیتال” به وجود آمده اند و در چند ماه  اخیر حدود 15 میلیون دلار از سرمایه داران جمع آوری کرده اند.

بیت کوین

لیام رابرتسون موسسان صندوق جهانی ارزهای دیجیتال در این باره گفت: با توجه به رشد و پیشرفت بازار ارز دیجیتال، شاهد ورود حرفه ای ها به این بازار هستیم. همین امر موجب می شوند فضای ساده و حرفه ای تری در این بخش به وجود بیاید. این بازار هم اکنون ظرفیت بالایی برای تقویت و رشد بیشتر را دارد.

وی به عنوان یکی از مدیران ارشد سرمایه گذاری افزود: در حال حاضر یک صندوق مشترک با جمع آوری سرمایه اولیه یک میلیون دلار از موسسان و مدیران شرکت ها و هدف گذاری افزایش سرمایه به 300 میلیون دلار ایجاد شده که قرار است پس از شش ماه در سپتامبر به طور رسمی فعالیت خود را طی مراسمی در چین آغاز کند. این صندوق در دبی و جزایر کیمن نیز ثبت شده است، رابرتسون ادامه داد: هزینه های این صندوق شامل 2.5 درصد برای مدیریت و ۴۵ درصد برای عملکرد آن است که دومی فقط در صورتی که صندوق بهای بیت کوین را پشت سر بگذارد، اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: جای تعجب خواهد بود اگر در سال جاری نتوانیم دست کم 100 درصد بازگشت سرمایه داشته باشیم و به همین منظور ترکیبی از استراتژی های فعال شامل تجارت اهرمی، برنامه های الگوریتمی و سرمایه گذاری در فروش رمز با استفاده از استارت آپ های بلاک چین را استفاده خواهیم کرد. این استراتژی به عملکرد بهتر صندوق نسبت به بیت کوین کمک خواهد کرد.