بررسی بازخورد فروشندگان eBay
بررسی بازخورد فروشندگان eBayReviewed by ananayis on Oct 26Rating: 4.5بررسی بازخورد فروشندگان eBayسیستم بازخورد فروشندگان eBay یکی از ستون های اصلی کسب و کار eBay است. از آنجا که eBay یک انجمن برای اتصال خریداران و فروشندگانی است که هرگز پیش از این ملاقات نکرده اند و ممکن است بسیار دور از هم زندگی کنند، مهم است که هر طرف معامله بتواند اعتبار شریک تجاری خود را ارزیابی کند. اما در حالی که سیستم بازخورد در نظریه نسبتا روشن است، چطور در عمل کار می کند؟

سیستم بازخورد فروشندگان eBay یکی از ستون های اصلی کسب و کار eBay است. از آنجا که eBay یک انجمن برای اتصال خریداران و فروشندگانی است که هرگز پیش از این ملاقات نکرده اند و ممکن است بسیار دور از هم زندگی کنند، مهم است که هر طرف معامله بتواند اعتبار شریک تجاری خود را ارزیابی کند. اما در حالی که سیستم بازخورد در نظریه نسبتا روشن است، چطور در عمل کار می کند؟

درصد بازخورد فروشندگان eBay
درصد بازخورد به عنوان درصد کل بازخورد معاملات برای هر عضو به صورت مثبت محاسبه شده است. بنابراین درصد بازخورد نشانگر خوبی از اعتماد اعضای eBay است – به این معنی که آنها هم سطح هستند- یعنی که آنها معامله گرانی صادق هستند که قصد دارند تا معاملات را به درستی انجام دهند و قادر به انجام این کار هستندد.
درصد بازخورد از 100% شروع می شود. شما باید سعی کنید به ندرت از فروشندگان با درصد بازخورد کمتر از 99.0٪ خرید کنید و بهتر است فروشندگان با درصد بازخوردی که بالاتر از این، بیابید. به همین ترتیب خریداران با درصد بازخورد کمتر از 90.0٪، اصلا پیشنهاد نمی شوند و شما باید این پیشنهادات را در نظر نگیرید.

امتیاز بازخورد فروشندگان eBay
نمرات بازخورد به عنوان مجموع امتیاز مثبت از شرکای تجاری منحصر به فرد منهای مجموع امتیازات منفی از شرکای تجاری منحصر به فرد محاسبه می شود. نمرات بازخورد، اولين شاخص سطح تجربه ي عضو eBay به عنوان يک معامله گر آنلاین مي باشد.
امتیاز بارخورد در رده ی 1000 تا 0 قرار دارد و در عمل، فقط معامله گران با تجربه باید با کسی که دارای امتیاز بازخورد کمتر از 10 باشد، وارد معامله شوند، و هرکسی که دارای نمره بازخورد کمتر از 50 باشد، باید از معمامله با هر کسی را که حداقل تا حدودی تجربه کسب نکرده است، اجتناب کند.

بازخورد فروشندگان eBay

چندین عامل بازخورد دیگر وجود دارد که در هنگام تماشای نمایه های خریدار یا فروشنده، باید توجه خاصی به آنها کنید. ممکن است به روشنی بیان نشوند، با این حال بسته به تجربه ی شما می توانند نکات مهمی را متذکر شوند
تاریخ عضویت در eBay. در بالای هر پروفایل بازخورد، درست در زیر شناسه عضو eBay، عبارت “عضو از زمان”، و بعد از آن تاریخ را مشاهده خواهید کرد. این تاریخی است که این عضو به eBay پیوسته. اعضای قدیمی eBay ترجیح دارند زیرا نشان می دهد که آنها قوانین را دنبال می کنند و در طول زمان شرکای تجاری شان را حفظ می کنند و متعهد به حفظ عضویت خود در eBay هستند.

نظرات خریداران قبلی. هر رتبه بندی بازخورد، مثبت، منفی یا خنثی، همراه با ثبت نظر است. بیشترین نظرات مثبت نسبتا بی فایده هستند، اما نظرات منفی می توانند به شما درباره میزان مشکلی که احتمالا با این معامله گر مواجه می شوند، اطلاعاتی بدهند. مثلا تکرار “لغو مزایده پس از برنده شدن” نشان می دهد که یک خریدار ممکن است برای مزایده هایی که پیروز شده است، تردید داشته باشد، در حالی که تکرار : “چهار هفته طول کشید تا آیتم ارسال شود!” نشان می دهد که شما ممکن است اگر یک مورد را از یک فروشنده معین خریداری کنید، مجبور شوید که مدت طولانی انتظار بکشید.

پاسخ به نظرات منفی. اگر عضو بازخورد منفی دریافت کرده است، نظرات منفی را بررسی کنید تا ببینید آیا عضو مربوطه به آنها پاسخ داده است یا خیر. اغلب این پاسخ می تواند به شما بسیار کمک کند. بسیار ساده تر خواهد بود تا با فروشنده ای که با “متاسفم شما ناراضی بودی – لطفا با من تماس بگیرید!” پاسخ می دهد کار کنید، تا فردی که به نظر منفی پاسخ می دهد “به چه جراتی راجع به من این حرف می زنی”

بررسی-اعتبار-فروشندگان-eBay-2

تصویر جامع
سیستم بازخورد فروشندگان eBay پیچیده و پویا است، و یک بازخورد جامع میتواند بسیار مفید باشد. در نهایت، در اینجا چگونگی قرار دادن همه موارد با هم گفته می شود.

1. برای اولین بار به درصد بازخورد نگاه کنید. اگر درصد بازخورد بیش از حد کم باشد، شرکای تجاری را بلافاصله کنار بگذارید.

2. بعدا به نمره بازخورد نگاهی بیندازید. اگر درصد بازخورد بالا است اما نمره کم است، از خود بپرسید که آیا واقعا می خواهید با یک شریک بی تجربه برخورد کنید. اگر درصد بازخوردهایی متوسط باشد، اما نمره کم است، معامله را ادامه ندهید، مگر اینکه بخواهید با مشکلات احتمالی روبرو شوید.

3. تاریخ عضویت و دلایل ثبت منفی را در نظر بگیرید. اگر میزان بازخورد و نمره شما را دودل کردند، عوامل جزئی تر مانند تاریخ عضویت و دلایل ثبت منفی را در نظر بگیرید و ببینید که آیا شما راحت با این شخص برخورد می کنید.

4. پاسخگویی به نظرات منفی و عوامل دیگر را در نظر بگیرید. اگر باز هم نتوانستید تصمیم بگیرید، هر چیز دیگری را که در نمایه بازخورد مشاهده می کنید، مانند پاسخ به نظرات منفی، بازخورد برای دیگران، فرکانس معاملات و غیره در نظر بگیرید، تا بتوانید تصمیم خود را نهایی کنید.

بررسی-اعتبار-فروشندگان-eBay-4

در تجزیه و تحلیل نهایی، زمانی که می خواهید تصمیم بگیرید که آیا با کسی معامله کنید یا نه، غرایز خود را دنبال کنید. خودتان را به تجارت با شخصی که واقعا احساس راحتی با او ندارید، فقط به دلیل قیمت مناسب قانع نکنید.